المدونة علي الفيس بوك

الجمعة، 11 فبراير 2011

برامج تشغيل العاب بلاي شتيشن 1 علي الكمبيوتر مع الشرح بالصور

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
يسر مدونة فارس العرب ان تقدم لكم هذا الفرع من فروع المدونه و الذي يهتم بالعاب البلاي ستيشن و قبل ان اضع الالعاب سنشرح كيفيه تشغيل العاب البلاي ستيشن علي الكمبيوتر
في الحقيقه هناك طريقتان لتشغيل الالعاب علما بان الالعاب صيغه iso
الطريقه الاولي (البرنامج الاول/
برنامج ePSXe 1.70
اليكم الشرح
اتبعو الصور









و الان
تحميل البرنامج
من هنا 




و الطريقه السابقه افضل من الطريقه القادمه لان الطريقه الاولي تتميز بامكانيه حفظ الالعاب و الدورات المهمه و فتح المستويات و اكمال اللعب فيما بعد

الطريقه الثانيه /
هذه الطريقه تعتمد علي فتح صيغه الايزو علي هيئه اسطوانه عن طريق برنامج من برامج صناعه الاسطوانات الوهميه ثم فتح برنامج لتشغيل الالعاب
اولا / نحمل اللعبه و نفتحها كا سطوانع عاديه من برامج صناعه الاسوانات الوهميه
مثل

cd spece 5.1
التحميل من هنا

او
fantom
التحميل من هنا

ثم نفتح هذا البرنامج PSX Magic 2
للتحميل من هنا

للاستفسار عن شي اتركوه في التعليق
شكرا للمتابعه و كل ما نحتاجه رد

هناك 3 تعليقات:

  1. طب هو فين البرنامج الاول اصلا انا مش لقياه كمان لازم احمله علشان العاب البلاى استيشن تشتغل ولا عادى اصل انا كان عندى العاب بلاى استيشن شغالة ومكنتش مسطبة قبلها اى برامج

    ردحذف
  2. اولا / البرامج موجوه و انا كبرت الخط بتاع الروابك
    ثانيا / الالعاب الي كانت عنك اكيد العاب بلاي ستيشن 2
    وانا بتكلم عن بلاي ستيشن 1

    شكر للتعليق و لو في حاجه ابقي علقي تاني

    ردحذف
    الردود
    1. انا مش لاقى مكان التحميل ارجو الرد بسرعة

      حذف